Liber Amicorum Willem Hoyng

Willem Hoyng is top-advocaat in intellectueel eigendomsrecht (IE) en staat bekend als scherp, verrassend en tegendraads.

Het boek is dan ook een vertaling van zijn karakter en zijn rechtszaken. De buitenkant is een knipoog naar zijn toga: in de rechtszaal knoopte Willem Hoyng eigenwijs zijn toga open en men zag de voering van Burberry, zijn klant. Daarom is de cover van het boek diep zwart, ingetogen en serieus – het maakt nieuwsgierig wat zich binnen in het boek verschuilt.

Binnen is de typografie erop geënt om de zeer grote tekstmassa’s toegankelijk te maken. Per artikel verandert de kleur en de lettertype in de koppen zodat daardoor een bewegwijzering ontstaat.

Dit Liber Amicorum werd Willem Hoyng aangeboden voor zijn 40ste jubileum als advocaat IE en zijn 25ste jubileum als professor voor IE aan de Universiteit Tilburg. 

Verkoopinformatie

Online te koop via www.delex.nl en www.bol.com

Publicaties

PrintMatters (tijdschrift), 2014

Prijzen

German Design Award Nominee
German Design Award Nominee