Klinikum Gütersloh huisstijl
De verandering van gemeentelijk ziekenhuis naar een ondernemend bedrijf en een nieuwe directie zorgden voor de behoefte aan een totale herpositionering van het Klinikum Gütersloh.
Studio Ninaber bracht door middel van interviews met externe betrokkenen en workshops met een representatieve doorsnede van de organisatie, de huidige situatie in kaart. Daarvan uitgaande werd gezamenlijk aan de gewenste identiteit gewerkt. Sleutelbegrippen die daaruit voortkwamen zijn helderheid, gezond succes, werken op één ooghoogte, een vertrouwde sfeer en vooral ook herkend worden.
De gewenste identiteit diende als basis voor alle te ondernemen stappen van de organisatie, zoals de ontwikkeling van de huisstijl waarbij ook de betrokkenheid met de stad Gütersloh naar voren moest komen. Studio Ninaber heeft een logo bestaande uit beeld- en woordmerk ontwikkeld, waarin de tekens G+ (voor Gütersloh en ziekenhuis) oftewel Gt (het autokenteken van Gütersloh) zijn verwerkt. Het logo werkt als een label, een soort keurmerk, waardoor de uitingen onderling herkenbaar zijn.
Studio Ninaber heeft de complete representatieve set van de huisstijl ontworpen, bijv. correspondentie, bewegwijzering, marketinguitingen zoals het jaarverslag en een introductiecadeau voor medewerkers en extern betrokkenen.